TRENDS 2015 PART 1

TRENDS 2015 PART 2

Endnu en omgang trends, som vil dominere indenfor interiør i 2015…

st6

Gunnar Aagaard Andersen 

ART PIECES

Det er blevet attraktivt at bo særligt og have unika. Derfor ser vi masser af limited editions, altså design i få, ofte nummererede udgaver. Design, der grænser til kunst. Møbler, kunsthåndværk og grafik, der bliver solgt på gallerier og i få, udvalgte designshops. Det er dyrt, men det er investeringer for livstid.

st7Livingshop

VÆGDEKORATIONER & SPEJLE

Væk med triste, hvide vægge! I løbet af 2014 har vi oplevet en tendens til at male vores vægge i farver, især de kølige grå, blå nuancer. Nu udvides farveskalaen, vi bruger mange flere farver, men vi er også mere modige med tapeter. Vi går en tid i møde, hvor vi bruger væggene på en helt ny måde. Med spektakulære dekorationer og installationer – og masser af spejle. De har både den dekorative effekt, men gør også noget ved rummeligheden og tilfører dynamik. Spejle er også blevet et designobjekt på linje med tæpper. Brug dem flere sammen, og hæng dem op i stedet for kunst.

st8Livingshop

TÆPPER

Vi køber flere tæpper, og designerne er begyndt at udvikle nye teknikker og materialer. Der kommer flere farver, flere mønstre, flere former, og i stigende grad kan du selv bestemme størrelser og design. I 2014 har der været hype omkring etniske tæpper, hvilket vil fortsætte, og der vil også komme flere kelim- og ægte tæpper.

st9

Rue Verte

GLAS

Glas, især farvet glas, har haft sin sejrsgang i det forløbne år. Og i 2015 kommer vi kun til at se endnu mere til Murano-glas, bl.a. unikalamper og vaser, men også krystalglas. Det er idet hele taget herreværelse-temaet, som man skal hente inspiration fra. Dog skal stilen stadig være smuk og enkel i en nordisk borddækning for at give elegance. Der kommer masser af både cocktail-krystalglas og høje krystalglas på fod.

Follow my blog with Bloglovin

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv et svar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

TRENDS 2015 PART 1